Kutsu Isoveli-palkintojen jakotilaisuuteen 31.1.

Helsinki 29.1.2015

Kutsu Isoveli-palkintojen jakotilaisuuteen 31.1.

Effi jakaa yhdeksännen kerran Isoveli-palkinnot lauantaina 31.1.2015 klo 17-20 Helsingissä, ravintola Preston Prosecco Lounge -tilassa, osoite Eteläesplanadi 14. Tilaisuuden juontaa Jyrki Kasvi.

Isoveli-palkintojen toimittaminen saajilleen on perinteisesti ollut hankalaa. Nytkään edellisiä, jo vuonna 2013 jaettuja, Markku Mularin tekemiä palkintoja ei ole saatu annettua palkituille. Mikäli palkitut eivät vieläkään saavu noutamaan palkintojaan, tilaisuuden aluksi huutokaupataan vanhat noutamatta jääneet palkinnot.

Tällä kertaa uudet Isoveli-palkinnot on suunnitellut ja toteuttanut Anu Raatikainen.

Tilaisuus on kaikille avoin. Effi tarjoaa pientä purtavaa.

Tervetuloa!

Isoveli-palkinnot perustuvat englantilaisen Privacy Internationalin luomaan Big Brother Awards -konseptiin. Kansainvälinen perinne aloitettin vuonna 1998 Lontoossa ja palkintoja on jaettu noin tusinassa maassa vuosittain. Palkinnoilla tuodaan ilmi yksityisyydensuojaan kohdistuvia loukkauksia. Ansiokkaasti perusoikeuksia puolustaneelle henkilölle jaetaan positiivinen Winston Smith -palkinto.

varapuheenjohtaja, Electronic Frontier Finland – Effi ry
tapani.tarvainen@effi.org

Raoul Plommer
hallituksen jäsen, Electronic Frontier Finland – Effi ry
raoul.plommer@effi.org

Timo Karjalainen
puheenjohtaja, Electronic Frontier Finland – Effi ry
timo.karjalainen@effi.org

Tiedote finalisteista:

Kuva edellisistä vuoden 2013 palkinnoista:

Electronic Frontier Finland – Effi ry on perustettu puolustamaan kansalaisten sähköisiä oikeuksia. Tällaisia ovat esimerkiksi oikeus sensuroimattomaan viestintään, kohtuullisiin käyttöehtoihin digitaalista sisältöä ostettaessa sekä vapaus kehittää ja julkaista avoimia tietokoneohjelmia. Yhdistys herättää keskustelua ja pyrkii vaikuttamaan muun muassa lainsäädäntöhankkeisiin sananvapaudesta ja tekijänoikeudesta Suomessa ja Euroopassa. Mielestämme yksityisyyttä ei saa rikkoa, spämmäys tulee kieltää ja ohjelmistoideapatenteista on enemmän haittaa kuin hyötyä. Yhdistyksellä on noin 1500 jäsentä. Lisätietoja Effin kotisivulta www.effi.org.