Effi perustaa Ville Oksasen muistopalkinnon

Electronic Frontier Finland – Effi ry
www.effi.org

Effi perustaa Ville Oksasen muistopalkinnon

Electronic Frontier Finland – Effi ry suree edesmennyttä perustajaansa varapuheenjohtaja Ville Oksasta. “Monet ihmiset ovat toivoneet meiltä, että Oksasta muistettaisiin jollain pysyvällä tavalla. Olemme nyt päättäneet perustaa muistopalkinnon kannustamaan ja huomioimaan Ville Oksasen työn merkittäviä jatkajia”, sanoo puheenjohtaja Timo Karjalainen.

Effi jatkaa Villen aloittamaa arvokasta työtä ja vaalii perintöä, jonka Ville on jättänyt suomalaiseen yhteiskuntaan digitaalisten oikeuksien ajamiseksi. “Villen poismeno jätti ison aukon suomalaiseen ja kansainväliseen palomuuriin perusoikeuksien puolustamisessa”, sanoo varapuheenjohtaja Lars Wirzenius, “mutta jatkamme lannistumatta työtä Villen hengessä”.

Effi kutsuu kaikki kiinnostuneet tahot mukaan muistopalkinnon rakentamiseen ja yleisemminkin työhön digitaalisten oikeuksien puolesta. Osallistumiseen on monia tapoja: toimiminen muistopalkintokomiteassa, liittyminen Effin jäseneksi, osallistuminen yhteiskunnalliseen keskusteluun. Effi toivottaa kaikki tervetulleiksi, yhteydenotot sähköpostilla osoitteeseen effi@effi.org.

Timo Karjalainen
puheenjohtaja, Electronic Frontier Finland – Effi ry
timo.karjalainen@effi.org

Lars Wirzenius
varapuheenjohtaja, Electronic Frontier Finland – Effi ry
lars.wirzenius@effi.org

Electronic Frontier Finland – Effi ry on perustettu puolustamaan kansalaisten sähköisiä oikeuksia. Tällaisia ovat esimerkiksi oikeus sensuroimattomaan viestintään, kohtuullisiin käyttöehtoihin digitaalista sisältöä ostettaessa sekä vapaus kehittää ja julkaista avoimia tietokoneohjelmia. Yhdistys herättää keskustelua ja pyrkii vaikuttamaan muun muassa lainsäädäntöhankkeisiin sananvapaudesta ja tekijänoikeudesta Suomessa ja Euroopassa. Mielestämme yksityisyyttä ei saa rikkoa, spämmäys tulee kieltää ja ohjelmistoideapatenteista on enemmän haittaa kuin hyötyä. Yhdistyksellä on noin 1500 jäsentä. Lisätietoja Effin kotisivulta www.effi.org.