Freedom Not Fear! -tapahtuma 11.9.2010 | EFFI.org

Electronic Frontier Finland
Helsinki 10.9.2010

Effi: Freedom Not Fear! -tapahtuma 11.9.2010

Electronic Frontier Finland ry (Effi, http://www.effi.org) järjestää Freedom Not Fear -teemapäivänä (http://www.freedomnotfear.org/) 11. syyskuuta, World Trade Centerin tuhon vuosipäivänä, puhetapahtuman Tieteiden talolla Helsingissä (Kirkkokatu 6, http://www.tieteidentalo.fi/).

Teemapäivän tarkoitus on saada ihmiset toimimaan tarpeetonta ja potentiaalisesti vaarallista ylijäreää valvontaa ja tiedonkeruuta vastaan.

Erilaiset valvontateknologiat leviävät pelottavaa vauhtia ilman kunnollista keskustelua ja analyysiä hyödyistä, haitoista ja uhkakuvista - ihmisiä valvotaan ja tietoa kerätään vain koska voidaan, "varmuuden vuoksi". Tästä seuraava yksityisyyden ja luottamuksellisuuden kapeneminen on merkittävä uhka demokratialle.

14:00 Tutkija Mika Hansson, Keskusrikospoliisi: Sirupassit
15:00 Tapani Tarvainen, Effin puheenjohtaja: "Orwellin 1984 tässä ja nyt"
Keskustelua

Tervetuloa kuuntelemaan ja keskustelemaan!

Leena Romppainen
Hallituksen jäsen, Electronic Frontier Finland ry
leena.romppainen@effi.org

tapani.tarvainen@effi.org